LCHF Bröd med chili!

 
Jag höftar lite men här är väl typ receptet:
Sätt ugnen på 200 grader.
Krossa en halv dl solrosfrön, en halv dl valnötskärnor, och en halv dl pumpakärnor. Jag kör med min elektriska kryddkvarn men mortel går fint. Vispa 3st ägg tills det blir lite tjockt. Tillsätt sedan det du
krossade precis och lägg till en tsk bakpulver och lite salt. Tillsätt en dl lätt-cremefraiche, en halv dl fiberhusk, en dl mandelmjöl och såklart en massa hackad chili och ev lite vitlök. 

Blanda ihop allting. Låt det svälla någon minut. Och dela ut 6st på en plåt med bakplåtspapper. Platta till dom till rätt så tunna runda plattor.Jag la på lite sesamfrön på toppen. Sedan in i ugnen tills dom får fin färg. 

Kan tillägga att detta går mycket fort att slänga ihop och man kan göra större satser om man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0